Shocking video of soldiers abusing a disabled dog/ Vídeo de soldados maltratando un perro

Escrito por Nuria Querol i Viñas. Publicado en News in English.

us_soldiers

Por favor, envía la carta modelo que se propone para pedir una investigación de este lamentable suceso.

colom_01

us_soldiers

Shocking video footage shows U.S. troops who are taunting a mangled dog in Iraq. Read more.

Imágenes del vídeo que ha generado una gran polémica internacional. El video completo puede visionarse en http://www.liveleak.com.

(advertimos de la dureza de las imágenes)

El vídeo donde aparecen unos soldados estadounidenses en Iraq apedreando un perro discapacitado (con parálisis de las patas posteriores) en la llamada zona verde de Bagdad ha sacudido la opinión pública internacional.

Los soldados arrojan piedras al animal indefenso mientras dicen "es lo más divertido que he visto en mi vida". Uno de ellos dice "¿vamos y lo matamos?" mientras el perro se arrastra e intenta huir de los maltratadores.

Los expertos en criminología y comportamiento humano alertan del peligro que suponen los perpetradores de actos violentos hacia animales, tanto para los animales como para los humanos.

El tristemente célebre soldado Steven Green, acusado de matar a una niña de 14 años en Irak y posteriormente a toda su familia, ha sido también acusado de haber quemado vivo a un cachorro de perro por diversión.

Para más información sobre violencia hacia humanos y animales: www.gevha.com

PETA ofrece una recompensa de 5000$ para quien proporcione pistas que conduzcan a la identificación de los crueles soldados y ha activado una campaña de protesta a través de internet.

Por favor, envía la carta modelo para el secretario de defensa de EEUU que encontrarás en

http://getactive.peta.org y también puedes firmar la siguiente petición:

Muchas gracias en nombre de todas las asociaciones que están colaborando para hacer llegar a las autoridades este desgraciado acto de crueldad.

SOLDIERS CAUGHT ON TAPE STONING CRIPPLED DOG; PETA CALLS FOR COURTS-MARTIAL AND OFFERS $5,000 REWARD

Online Video Shows Soldiers? Throwing Rocks, Laughing at Seriously Injured Dog

For Immediate Release:
January 17, 2007

Contact:
David Perle 757-622-7382 Baghdad

A disturbing video allegedly taken from a CD found in Baghdad?s Green Zone apparently shows American soldiers? throwing rocks at a crippled dog and laughing as the dog hobbles away on two legs. "That is the funniest thing I?ve ever seen in my life," one person is heard saying. "You wanna go over and kill it?" asks another. The identities of the soldiers shown in the video footage are unknown, which is why PETA is offering as much as $5,000 for information identifying and locating the men involved.

Pointing out that all cruelty-to-animals cases?even those that take place in a war zone?must be taken seriously, PETA is calling for a criminal investigation into the incident and for those responsible to be court-martialed if they are found to be in the military.

According to leading mental health professionals and law enforcement agencies, perpetrators of violent acts against animals are often repeat offenders who pose a serious threat to humans and other animals.

Steven D. Green, the former soldier accused of orchestrating the murder of a 14-year-old Iraqi girl and her family, had previously set a puppy on fire and threw the animal off a roof, according to testimony at his alleged coconspirators? court-martial hearing.

"The men in this video are a disgrace to their unit and to their country," says PETA Foundation staffer William Rivas-Rivas, a former Navy officer and a Persian Gulf veteran. "They are cowards, taking their aggression out on the most defenseless being available to them. The ?best of the best? don?t behave like cruel, bullying thugs."

Anyone with information about this case is encouraged to contact PETA?s Domestic Animal Abuse department at DAWR&Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. or 757-622-7382, extension 8037.

Video footage of the incident can be viewed at http://www.liveleak.com HelpingAnimals.com

Please, email sample letter from // CARTA MODELO EN: http://getactive.peta.org

Petition/ Petición: http://www.thepetitionsite.com/takeaction/824381310?ltl=1169244135

TAKE ACTION, PLEASE:

Demand Criminal Investigation of U.S. Soldiers Caught on Video Abusing Dog
Animal advocates nationwide are horrified over a video allegedly taken from a CD found in Baghdad's Green Zone. This video, which recently surfaced on the Internet, depicts what appear to be U.S. soldiers taunting and tormenting a seriously injured dog. Several men laugh while pitching rocks at the suffering animal. One participant proclaims, "That's the funniest thing I've ever seen in my life!" as the dog yelps in pain and attempts to flee on two legs. Causing animals to suffer unnecessarily is a crime in the United States, where citizens refuse to stand for such cruelty. One cannot imagine that this kind of behavior would be tolerated of any citizen, including our soldiers. Please contact the secretary of defense and demand that the Department of Defense investigate this matter and hold responsible any soldier found to be involved in this incident. Also, be sure to forward this alert to your friends and family members and ask them to speak up today.

Personalized letters always work best. Feel free to use the following text, but your message will carry more weight if you write your own customized message and subject line.

20minutos.es

Soldados estadounidenses torturan a un perro discapacitado en Irak

FELICIANO TISERA. 24.01.2007 - 03:09h

• AVISO: las imágenes pueden herir la sensibilidad.
  •
  • Pese a que el perro no puede caminar, le arrojan piedras, lo obligan a huir y se ríen del dolor del animal.
  • Se preguntan entre risas si lo matan o no.

Las imágenes fueron halladas en un CD encontrado en la llamada Zona Verde de Bagdad (donde se encuentra el centro administrativo).

El hecho despertó la indignación entre organizaciones de defensa de los animales, como PETA, que ha tomado la iniciativa de pedir una investigación para castigar a los culpables del abuso.

En el vídeo se ve claramente cómo el perro tiene inutilizadas las dos patas traseras, y los soldados le arrojan piedras, riéndose ante los aullidos de dolor del can, y obligándole a huir apoyándose en sus patas delanteras.

Sobre el final, se escucha a uno de los soldados decir "Es la cosa más divertida que vi en mi vida", y otro pregunta si no deberían matarlo.